مسئله مقاومت به درمان و خودداری از مراجعه به درمانگر

مسئله مقاومت به درمان و خودداری از مراجعه به درمانگر

ساعات مطب : 8 الی 17

مسئله مقاومت به درمان و خودداری از مراجعه به درمانگر

بسیاری از انسانها ممکن است در طول زندگی خود دچار مشکلات و بیماریهای جسمی و یا روحی شوند و نیاز به مراجعه به درمانگر در زمینه ای دارد که فرد بیمار شده است.
اما برخی از افراد هستند که در قبال مقاومت در برابر درمان و از مراجعه به پزشک و یا درمانگر خودداری می کنند. که باعث بروز مشکل برای آنها میشود.

و یا خصوصا در مورد مشکلات روحی نیز برخی از افراد حتی از مراجعه به درمانگر آگاه و دارای مجوز معتبر نیز خودداری می کنند و مایل نیستند راجع به مشکلاتشان با کسی صحبت کنند و یا آندسته از افرادی که دچار توهم و بدبینی هستند نیز نگران محرمانه نبودن صحبت هایشان می شوند و یا برخی دیگر نیز ترس از قضاوت شدن دارند و یا از روبرو شدن با مشکلاتشان خودداری می کنند.

افرادی که درگیر افسردگی شدید هستند و کسانی که کنترل خشم و تکانه و هیجان ندارند غالبا از مراجعه به درمان خودداری می کنند. همچنین افرادی که درگیر افسرده خویی و افسردگی های پنهان و مشکلات سایکوتیک هستند نیز نسبت به مراجعه مقاومت می کنند.

باید توجه داشت که چنانچه نوسانات روحی و مشکلات فرد مانع از زندگی عادی روزمره او می شود و بخش زیادی از فکر و رفتار فرد را درگیر می کنند، بنابراین نیاز به مراجعه به درمانگر دارد.

در مواردی که اختلال روانی شدید باشد ممکن است که خانواده و نزدیکان فرد مستاصل شوند و آنها نیز تحت تاثیر بیماربودن عضو خانواده خود قرار گیرند. بنابراین توصیه می شود که فرد بیمار برای مراجعه تشویق شود و از درمانهای حمایتی توسط نزدیکانش بهره بگیرد.

همچنین بسیار مهم است که از جملات و رفتارهای مخرب با فرد خودداری کرد و فراموش نکنیم که مراجعه در زمان مناسب می تواند به مراتب اثربخش تر باشد و کمک موثرتری را برای کاهش علایم در فرد ایجاد کند.

علل و علائم بی انگیزگی تحصیل

بیشتر انسان‌ها دوست دارند در زندگی با انگیزه باشند و از اتفاقاتی که دور و بر آنها رخ می‌دهد، لذت ببرند. خصوصا خانواده‌ها مایلند نوجوان آنها انگیزه و هدف داشته…
ادامه مطلب

کاهش سلامت روان کودک با بازی رایانه ای

امروزه یکی از تفریحات کودکان و نوجوانان، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و تبلت و کنسول‌های بازی است. نوع بازی‌ای که کودکان انتخاب می‌کنند و مدت زمانی که درگیر بازی هستند،…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته