روزهای پس از کنکور

روزهای پس از کنکور

ساعات مطب : 8 الی 17

روزهای پس از کنکور

یکی از امتحاناتی که سرنوشت تحصیلی، شغلی و آینده دانش‌آموزان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، کنکور است. دانش‌آموزانی که تلاش بسیار و زمان زیادی را صرف کرده‌اند تا امتحان کنکور خود را سپری کنند، امیدوار هستند پس از امتحان به آرامش برسند و خیال‌شان آسوده شود. روزهای پس از کنکور جوانان شکننده تر هستند زیرا اضطراب  نتایج را دارند پس والدین باید آن را نیز کنترل کنند.

یکی از موضوعاتی که پس از کنکور بروز می‌کند، بی‌تفاوتی و خستگی روانی دانش‌آموزان است و با این‌که تصمیم دارند مدتی را استراحت کنند اما احساس سردرگمی دارند و گاها تحت فشار مجدد خانواده‌ها قرار می‌گیرندتا فعالیت هدفمند دیگری را شروع کنند که این موضوع باعث ایجاد ناراحتی و دلخوری بین دانش‌آموز و والدین می‌شود.

عده‌ای از دانش‌آموزان اهمیتی به کنکور نمی‌دهند و نتیجه این امتحان نیز برای آنها شاخص مهمی در انتخاب‌ها و مسیر آینده نیست. بنابراین آنها با بی‌قراری و نگرانی ناشی از کنکور سروکار ندارند. اما آن دسته از دانش‌آموزان که آینده و مسیر زندگی خود را در گرو نتیجه کنکور می‌دانند، همچنان پس از کنکور، درگیر ناآرامی هستند و خانواده‌ها نیز ممکن است به این نگرانی دامن بزنند.

جملات تهدیدی والدین و خط و نشان کشیدن برای نتیجه کنکور یا سرزنش برای برخی روزهایی که دانش‌آموز به هر دلیلی به‌درستی به مطالعه نپرداخته است نیز باعث ایجاد استرس، بی‌قراری و خشم در دانش‌آموز می‌شود و باید توجه داشت که لازم است دانش‌آموز صرف‌نظر از هر تلاشی که داشته، مدتی به فعالیت‌های لذتبخش بپردازد و از طرف والدین خود مورد حمایت روانی قرار بگیرد.

بهتر است والدین حتی فرزند خود را برای تلاش مجدد تشویق کنند و به لحاظ روانی به او نزدیک شوند تا دچار افسردگی، استرس یا اضطراب پس از کنکور نشود.
در نظر داشته باشید که رفتار والدین عامل موثری در روحیه دانش‌آموز است و لازم است تا روی کلمات و جملاتی که در مورد فرزند خود به‌کار می‌برید، دقت کنید.

افسردگی بعد از کنکور

یكی از امتحانات مهم برای دانش‌آمــوزان و خانواده‌های آنها، شركت كردن در كنكور است و علاوه بر والدین، اولیای آمــوزشی مدارس و مشاوران تحصیلی نیز روی دانش‌آموزان فشار می‌آورند تا…
ادامه مطلب

گاهی بی دلیل خلقتان تنگ می شود

در میان اختلالات روان‌شناختی، بیماری‌ای به نام سیکلوتایمی یا خلق تنگ وجود دارد که علائم آن شبیه اختلال دوقطبی، اما خفیف‌تر از آن است و با دوره‏های فراوانی از حالت…
ادامه مطلب

مشکلات طولانی شدن دوران عقد

هدف از ازدواج کسب آرامش ماندگار است و برای انتخاب صحیح لازم است افراد یکدیگر را بشناسند. یکی از مراحل قبل از ازدواج دوران عقد است که به دوران قبل…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته