درونگرا هستی یا برونگرا؟

درونگرا هستی یا برونگرا؟

ساعات مطب : 8 الی 17

درونگرا هستی یا برونگرا؟

انسان موجودی اجتماعی است و شخصیت افراد و تمایلات آنها متفاوت است و باید توجه داشت که چنانچه افراد ویژگی‌های شخصیتی خود را شناسایی کنند بهتر می‌توانند مشکلات رفتاری خود را برطرف کنند و خودشناسی جزو مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هرفرد نیاز دارد. یکی از تفاوت‌های شخصیتی افراد در رفتارها و تمایلات اجتماعی آنها است که در قالب درونگرایی و برونگرایی تقسیم می‌شود.

برونگراها افرادی پرانرژی و غالبا پرحرف هستند که بسیار مایلند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند. آنها دارای علائق زیاد و گسترده هستند و از برقرارکردن ارتباط لذت می‌برند و مایل هستند که در مرکز توجه باشند.

آنها کار گروهی را به انفرادی ترجیح می‌دهند و از نظر دیگران گرم و صمیمی و گشاده‌رو به نظر می‌رسند و صریح و قاطع و هیجان‌خواه هستند اما درعین حال این ویژگی به این معنا نیست که فرد احساس تنهایی نداشته باشد و باید توجه داشت که داشتن تعداد دوستان زیاد به معنای این نیست که تمام دوستان فرد با او صمیمی هستند و در پاره‌ای موارد علاوه بر اجتماعی‌بودن احساس خلأ و انزوای درونی نیز دارد.

از سوی دیگر افراد درونگرا ساکت‌تر هستند و حضور در جمع انتخاب اول آنها نیست و توجه و علائق و دغدغه‌های فرد به احساسات و افکار و دنیای درونی خودش معطوف است.

باید توجه داشت که درونگرایی با خجالتی‌بودن متفاوت است. افراد درونگرا حریم شخصی برایشان مهم است و دوستان محدود با روابط عمیق دارند اما افراد خجالتی به‌سختی می‌توانند حرف خود را بیان کنند و در دوست‌یابی ضعیف هستند و اضطراب و اعتمادبه‌نفس پایینی دارند.
بنابراین برای ایجاد تغییر لازم است تا سبک‌ها و خصوصیات شخصیتی فرد شناسایی و مهارت‌های وی موردبررسی قرار گیرد تا برای بهبود رفتار اقدام کند.

درونگرا و برونگرا بودن افراد وجه تمایز آنها با سایرین است تا جایی که این امر درونش افراط نشود و مشکلات اجتماعی ایجاد نکند اختلال تشخیص داده نمیشود.

/vc_column_text]

اهمیت كنترل اضطراب خانواده در شرایط كرونا

همه‌گیر شدن بیماری كرونا جهان را درگیر كرده است و خانواده‌هایی هستند كه اطرافیانشان یا عضوی از خانواده آنها دچار این بیماری شده است كه در خانه قرنطینه هستند یا…
ادامه مطلب

کنترل رفتار آسیب زای نوجوان

خانواده‌ها در مورد فرزند خود مراقبت‌های خاصی را به‌کار می‌برند و نگرانی‌های آنها با افزایش سن فرزندشان افزایش می‌یابد. اما با همه مراقبت‌هایی که دارند بارها با نوجوانانی برخورد می‌کنیم…
ادامه مطلب

تله‌های ذهنت را بشناس!

 یكی از مسائلی كه می‌تواند روی عملكرد انسان‌ها در بزرگسالی تاثیر داشته باشد، نحوه شكل‌گیری افكار آنها در طول عمر است. شكل‌ گرفتن شخصیت از كودكی آغاز می‌شود و كودكان…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته