صبوری ما به سلامت روان مان کمک می کند

صبوری ما به سلامت روان مان کمک می کند

ساعات مطب : 8 الی 17

صبوری ما به سلامت روان مان کمک می کند

انسان در زندگی با اتفاقات متفاوتی روبه‌رو می‌شود و فرازونشیب‌های متفاوتی را تجربه می‌کند. رفتار انسان نیز در قبال این اتفاقات متفاوت است و از روی نوع رفتار افراد می‌توان به طرز فکر آنها دسترسی پیدا کرد. باید توجه داشت برای آرامش و سلامت روان لازم است فرد عملکردش در سطح قابل قبولی از تنظیم عاطفی و رفتاری باشد و مهارت‌ها و ویژگی‌های مختلفی روی سلامت روان انسان تأثیر دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که انسان برای حفظ سلامت روان به آن نیاز دارد، صبوری است. صبوری فقط به این معنا نیست که فرد برای انجام کارها عجله نکند، بلکه به این معناست که در امور مختلف بتواند با آرامش و حوصله اهداف و برنامه‌های خود را جلو ببرد و از عجله‌کردن‌های بیمارگون و واکنش‌های رفتاری مخرب پرهیز کند.

افراد صبور ضمن این‌که در مقابل ناکامی‌ها تسلیم نمی‌شوند، در عین حال راه‌حل محور نیز هستند و اغلب در زندگی امیدوارند. اینها‌ چون از آرامش روانی بالاتری برخوردارند، درنتیجه میزان اضطراب و پرخاشگری کمتری در موردشان گزارش‌شده است.

باید توجه داشت عجله‌ و بی‌تابی باعث می‌شود میزان خطاهای رفتاری افراد افزایش یابد و به‌دنبال آن احتمال آسیب و صدمه‌های روانی ، مالی و زمانی نیز وجود دارد. برخی افراد در قبال امور خود بسیار کم‌طاقت هستند و به‌سادگی ناامید می‌شوند و از تلاش دست برمی‌دارند.

همچنین در نظر داشته باشید صبوری مهارتی است که می‌توان آن را کسب کرد و حتی افرادی که بسیار هیجانی هستند نیز می‌توانند به‌وسیله بازسازی شناختی و تغییر در نگرش و همچنین تغییر در رفتارهای عادتی تااندازه‌ای صبور بودن را در خود ایجاد کنند و متعادل‌تر شوند.

برای تمرین صبوری لازم است ابتدا نوع واکنش‌های جسمی، عاطفی، شناختی و رفتاری فرد مورد بررسی قرار بگیرد و مشخص شود عوامل برهم زننده آرامش فرد چه مواردی است. همچنین لازم است قبل از انجام امور مهم، مشورت کرد و پیش‌بینی زمانی و برنامه‌ریزی به شکل واقع‌بینانه صورت بگیرد تا انتظارات فرد بر اساس واقعیات تنظیم شود. همچنین می‌توان با کمک درمان‌های روان‌شناختی نیز باورها و افکار فاجعه‌ساز فرد مورد بازبینی قرار گیرد و رفتارهای عادتی فرد نیز می‌تواند در فرآیند رفتاردرمانی کم‌کم
اصلاح شود.

keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته