تنظیم دوباره عادات رفتاری بعد از تعطیلات

تنظیم دوباره عادات رفتاری بعد از تعطیلات

ساعات مطب : 8 الی 17

تنظیم دوباره عادات رفتاری بعد از تعطیلات

استراحت مداوم و برهم خوردن زمان خواب و تغذیه جزو عواملی است که باعث می‌شود افراد پس از تعطیلات کماکان درگیر رخوت باشند و با توجه به این‌که مدت زمان عادت رفتاری در انسان‌ها بسیار کوتاه است، بنابراین عادت می‌کنند که دیر بخوابند و فعال نباشند. استراحت لازمه زندگی افراد بوده و تعطیلات زمان مناسبی برای بهره‌برداری است . این موضوع به انسان‌ها کمک می‌کند تنظیم عادات و رفتار خوب که در تعطیلات بازیابی انرژی داشته باشند،

اما در عین حال باعث می‌شود که در هفته‌های اول پس از تعطیلات هنوز مایل به استراحت باشند و هنگام بازگشت به محیط کار یا کلاس‌های درس با بی‌انگیزگی، بی‌حوصلگی و حتی افسردگی و اضطراب روبه‌رو شوند.

برای جلوگیری از این حالت لازم است تا فعالیت‌های فیزیکی و هدفمند را بلافاصله پس از تعطیلات شروع کرده و گفت‌وگوهای درونی خود را به شکل مثبت هدایت کنیم و از گفتن جملاتی که تخریب‌کننده و سرزنش‌کننده هستند خودداری کنیم تا ذهن ما به شکل مثبت‌اندیش آماده انجام امور روزمره باشد.
باید توجه داشته باشیم محدودیت‌هایی که هنوز هم به دلیل کووید-19 وجود دارد، باعث شده تا سبک زندگی افراد متفاوت‌تر و محدودتر شود اما در عین حال سازگاری نیز به مراتب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در نتیجه می‌توانیم همواره برای پس از تعطیلات از تمریناتی که تمرکز را افزایش می‌دهند استفاده کرده و از مرور افکار منفی پرهیز کنیم و عادات رفتاری خوب را در زندگی خود قرار دهیم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

اهمیت كنترل اضطراب خانواده در شرایط كرونا

همه‌گیر شدن بیماری كرونا جهان را درگیر كرده است و خانواده‌هایی هستند كه اطرافیانشان یا عضوی از خانواده آنها دچار این بیماری شده است كه در خانه قرنطینه هستند یا…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته