برنامه ریزی برای زندگی در هفته دوم پس از تعطیلات

برنامه ریزی برای زندگی در هفته دوم پس از تعطیلات

ساعات مطب : 8 الی 17

برنامه ریزی برای زندگی در هفته دوم پس از تعطیلات

تعطیلات در همه جوامع بر مبنای مناسبت‌های مختلف وجود دارد و خیلی‌ها در تعطیلات بیشتر استراحت می‌کنند. استراحت مداوم و برهم خوردن زمان خواب و تغذیه از عواملی است که باعث می‌شود افراد پس از تعطیلات کماکان درگیر رخوت باشند و با توجه به این‌که مدت زمان عادت رفتاری در انسان‌ها بسیار کوتاه است، همچنان عادت می‌کنند دیر بخوابند و فعال نباشند. که این امر را میتوان با یک برنامه ریزی درست بهبود بخشید.

استراحت لازمه زندگی افراد است و تعطیلات زمان مناسبی برای بهره‌برداری است. این موضوع کمک می‌کند که افراد در تعطیلات بازیابی انرژی داشته باشند اما در عین حال باعث می‌شود در هفته‌های اول و دوم پس از تعطیلات هنوز مایل به استراحت‌کردن باشند و هنگام بازگشت به محیط کار یا کلاس‌های درس با بی‌انگیزگی، بی‌حوصلگی و حتی افسردگی و اضطراب روبه‌رو شوند.

برای جلوگیری از بروز این حالت لازم است فعالیت‌های فیزیکی و هدفمند را بلافاصله پس از تعطیلات شروع کنیم، گفت‌وگوهای درونی خود را به شکل مثبت هدایت کنیم و از گفتن جملاتی که تخریب‌کننده و سرزنش‌کننده هستند خودداری کنیم تا ذهن ما به شکل مثبت‌اندیش آماده انجام امور روزمره باشد. باید توجه داشته باشیم محدودیت‌هایی که به دلیل همه‌گیری کووید-19 وجود دارد، باعث شده سبک‌زندگی افراد متفاوت‌تر و محدودتر شود اما در عین حال سازگاری نیز به‌مراتب نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در نتیجه می‌توانیم همواره برای پس از تعطیلات از تمرین‌هایی که تمرکز را افزایش می‌دهند استفاده کنیم. از مرور افکار منفی پرهیز کنیم، عادات رفتاری خوب را در زندگی خود قرار دهیم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و اهداف سال جدید خود را به شکل کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تنظیم کنیم تا با مرور آنها بتوانیم انگیزه‌های درونی خود را بالا ببریم.

از طرد شدن می‌ترسم!

انسان موجودی اجتماعی است و یكی از نیازهای طبیعی هر انسانی، احساس تعلق داشتن است. بنابراین یكی از مسائلی كه می‌تواند روی سلامت روان افراد تاثیر داشته باشد ترس از…
ادامه مطلب

وقتی استرس به جای خواب تان می افتد

هر فردی در زندگی خود مشکلاتی دارد و برای انجام امور زندگی خود با فراز و نشیب‌های مختلف روبه‌رو می‌شود. افرادی که بسیار پرمشغله هستند، در ساعات بیداری ذهن آنها…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته