چگونه حافظه فعال کودک راتقویت کنیم؟

چگونه حافظه فعال کودک راتقویت کنیم؟

ساعات مطب : 8 الی 17

چگونه حافظه فعال کودک راتقویت کنیم؟

مغز انسان دارای بخشی به‌نام حافظه فعال است که مسؤول حفظ اطلاعات آنی، دستکاری و استفاده از آن درتفکر است و برای استدلال و تصمیم‌گیری بسیار مهم است. افرادی که حافظه فعال آنها عملکرد مطلوبی دارد، قادرند دستورالعمل‌های پیچیده را به‌خاطر بسپارند، توجه خود را در تمام مدت فعالیت به‌کاری که انجام می‌دهند معطوف کنند.

به‌سادگی دچار حواس‌پرتی نمی‌شوند، قادر به استفاده از تجارب قبلی در موقعیت‌های جدید هستند و می‌توانند افکار خود را سازماندهی کنند. تلاش می‌کنند شنونده خوبی باشند و می‌توانند پیام‌هایی را که در لحظه به‌آنها گفته می‌شود، با‌دقت دریافت کنند.

حافظه فعال در کودکان بیشتر با مسأله روبه‌رو می‌شود و برخی مواقع وقتی به کودک می‌گوییم کاری را انجام دهد، ممکن است فقط بخشی از آن را بشنود یا انجام دهد و یادش نیست دقیقا به او چه کاری محول شده‌است. علاوه بر کودکان برخی مواقع بزرگسالان نیز با مشکل در حافظه فعال مواجه می‌شوند و ممکن است به‌دلیل مشغولیت ذهنی، برخی امور آنی و لحظه‌ای خود را فراموش کنند.

برای تقویت حافظه فعال کودکان این کارها را کنید: دستورالعمل‌ها را ساده و کودک را بعد از انجام کار تشویق کنید، استفاده کردن از چک‌لیست‌های یادآوری کننده را به کودک آموزش دهید. در استفاده از چک‌لیست امور روزانه و امور ناگهانی نیز بزرگسالان می‌توانند بهره بگیرند و اموری را که باید انجام بدهند، در یک برگه یا تلفن همراه خود یادداشت کنند تا حافظه آنها فعال‌تر بماند.

افسردگی بعد از کنکور

یكی از امتحانات مهم برای دانش‌آمــوزان و خانواده‌های آنها، شركت كردن در كنكور است و علاوه بر والدین، اولیای آمــوزشی مدارس و مشاوران تحصیلی نیز روی دانش‌آموزان فشار می‌آورند تا…
ادامه مطلب

وقتی استرس به جای خواب تان می افتد

هر فردی در زندگی خود مشکلاتی دارد و برای انجام امور زندگی خود با فراز و نشیب‌های مختلف روبه‌رو می‌شود. افرادی که بسیار پرمشغله هستند، در ساعات بیداری ذهن آنها…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته