پس از تعطیلات هنوز خسته اید؟!

پس از تعطیلات هنوز خسته اید؟!

ساعات مطب : 8 الی 17

پس از تعطیلات هنوز خسته اید؟!

تعطیلات فرصت مناسبی است تا افراد به تجدید قوا و تجدید انرژی بپردازند خصوصا در مورد افرادی که در اسفند ماه و در طول سال بسیار پر فعالیت بوده اند انتظار می رود که بازیابی انرژی در آنها صورت گیرد و با روحیه بالا سال جدید را آغاز کنند. اما گاهی دیده می شود که افراد پس از تعطیلات و یا حتی پس از بازگشتن از سفر، بسیار خسته هستند و یا حتی ممکن است بیشتر تعطیلات خود را به خواب و استراحت پرداخته اند اما کماکان احساس خستگی و رخوت می کنند.

احساس خواب آلودگی پس از تعطیلات هم به دلیل تغییر فصل و هم به دلیل تغییر روند خواب شبانه طبیعی است اما لازم است تا افراد پس از سپری شدن چند روز به حالت طبیعی بازگردند.

اگر افراد پس از تعطیلات احساس خستگی دارند ممکن است این حالت بنابردلایل مختلفی رخ دهد:
_ یکی از دلایل این است که افراد در یک برنامه خانوادگی قرار داشته اند و چون دورو بر آنها شلوغ بوده زمانیکه تعطیلات به پایان می رسد احساس افسردگی و تنهایی می کنند.

_دلیل دیگر می تواند این باشد که نظم ساعت خواب و امور روزمره افراد تغییر کرده و سازگاری مجدد با ساعت کاری برایشان دشوار است.
_دلیل دیگر می تواند علاقه و رغبت نداشتن نسبت به شغل و فعالیت دائمی باشد و در نتیجه پس از تعطیلات احساس می کنند که مجدد سر کاری باز گشته اند که احساس لذت به آنها نمی دهد.

-دوست نداشتن همکاران و محیط شغلی نیز باعث کاهش رغبت شغلی می گردد و احساس افسردگی و خستگی را برای فرد ایجاد می کند.
_اجباری بودن شغل به دلیل معشیت نیز می تواند عاملی برای بی انگیزه شروع کردن سال باشد.

-همچنین افرادی که در ذهن خودشان مدام تکرار می کنند که شغل خود را دوست ندارند و یا اینکه شغل را عاملی خسته کننده می دانند، بیشتر از بقیه دچار خمودگی پس از تعطیلات می شوند.

اگر تعطیلات خود را در سفر سپری کرده اید لازم است تا پس از بازگشت دست به ایجاد تغییراتی بزنید که مجددا به زندگی عادی خود برگردید.
برای ارتقاء کیفیت زندگی پس از تعطیلات لازم است تا افراد در روزهای پایانی تعطیلات بدن خود را در حالت آماده نگه دارند و ذهن خود را از حالت خموده خارج سازند

در روز های آخر تعطیلات از چک کردن مکرر تلفن همراه و فضای مجازی فاصله بگیرید اگر در سفر هستید، گردش های شهری و بازدیدهای تور را به روزهای آخر نیاندازید و تمام انرژی خود را در سفر از بین نبرید.
چک لیست اهداف خود را برای سال جدید تهیه کنید و اهداف جدید خود را بر مبنای زمان و توانایی خود، نوشته و روی میز کارتان قرار دهید.
برای مفرح کردن محیط شغلی خود به دنبال راهکار باشید.
خود را وادار سازید تا به موقع به رختخواب بروید تا بدنتان با ساعت خواب جدید سازگار شود.
چنانچه سفر خیلی طولانی داشته اید لازم است تا کمی زودتر به خانه برگردید تا با تغییر ساعت ناشی از دور بودن مسیر سازگار شوید.

فرزندتان اختلال کمبود توجه دارد !

معمولا خانواده‌ها آرزو دارند فرزندشان در تمام زمینه‌ها بی‌عیب و نقص باشد و تحمل مشکل را ندارند. زمانی‌که متوجه می‌شوند در روند یادگیری یا رشد فرزندشان مشکلی وجود دارد،کمبود توجه…
ادامه مطلب

اضطراب آینده را نداشته باش!

یكی از حالاتی كه بسیاری از افراد در زندگی خود تجربه می‌كنند، دل‌نگرانی و اضطراب است. اضطراب حالتی است كه علاوه‌بر برانگیختگی فیزیولوژیكی در فرد، حالت درماندگی و عدم تعادل…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته