اضطراب فراگیر از نمای نزدیک

اضطراب فراگیر از نمای نزدیک

ساعات مطب : 8 الی 17

اضطراب فراگیر از نمای نزدیک

اضطراب فراگیر کودک پاسخ طبیعی انسان به فشار روانی و استرس است. این فشار و استرس می‌تواند واقعی یا غیرواقعی باشد. بیشتر انسان‌ها به‌صورت طبیعی اضطراب‌های مختلفی را در طول زندگی تجربه می‌کنند اما برخی مواقع اضطراب‌ها به اختلال تبدیل می‌شوند و باعث می‌شود تا فرد نتواند به زندگی عادی ادامه دهد.یکی از انواع این نوع اضطراب‌ها، اختلال اضطراب فراگیر است که شامل نگرانی بیش از حد و بیقراری شدید است که حداقل به مدت شش ماه در بیشتر روزها علائم آن وجود داشته باشد و کنترل علائم برای فرد دشوار است.

برخی از علائم اضطراب فراگیر کودک عبارتند از:

بیقراری یا احساس عصبی یا کفری بودن، خسته ‌شدن به ‌سرعت و با کمترین فعالیت، مشکل تمرکز یا تهی بودن ذهن، تحریک‌پذیری، تنش عضلانی مداوم، اختلال در خواب مشکل در خوابیدن یا خواب نامطلوب و ناپیوسته احساس تحت‌فشار بودن، افزایش تعریق، درد معده، احساس تنگی‌نفس، سردردهای مداوم و… .این افراد مدام درباره رویدادهای آینده نگران هستند و از آنها می‌ترسند.

همچنین بیشتر زمان‌ها برای هر موضوعی دچار تنش و فشار روانی می‌شوند و نگرانند و نمی‌توانند جلوی نگرانی خود را بگیرند. این اختلال ناشی از دارو یا ماده مصرفی یا بیماری جسمانی نیست و منبع نگرانی فرد در مورد وقایع مربوط به آینده بیش از حد و ناهنجار است.

همچنین این اختلال در زنان دو برابر مردان گزارش شده است و بیشتر نگرانی فرد حول محور موضوعات سلامت جسمی، اوضاع مالی، روابط میان‌فردی و مسائل شغلی است.باید توجه کنید که سبک زندگی پراسترس باعث ایجاد اضطراب بیش از حد می‌شود؛ برای مثال استرس بیماری جسمی همراه با استرس از دست دادن شغل یا درآمد می‌تواند با هم ترکیب شده و اختلال اضطراب منتشر را ایجاد کند.

بنابراین اگر فرد علائم بلندمدت اضطراب را تجربه می‌کند، لازم است تا علاوه بر دارودرمانی، درمان‌های روان‌شناختی و درمان‌های حمایتی را دریافت کند و همچنین سبک زندگی‌اش اصلاح شود.

keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته