چرا این قدر بی خیالی؟

چرا این قدر بی خیالی؟

ساعات مطب : 8 الی 17

چرا این قدر بی خیالی؟

انسان‌ها مسؤولیت‌های متفاوتی در زندگی دارند و اولین مسؤولیت هر انسان خودمراقبتی است. برخی افراد وقتی مسؤولیتی به آنها محول می‌شود دچار استرس و ناآرامی می‌شوند و ممکن است به دلیل استرس زیاد، دچار بی‌قراری هم بشوند یا عکس‌العمل‌های مختلف جسمانی در آنها رخ دهد.بی خیال بودن یکی دیگر از واکنش های بدن است.

از آن سو برخی دیگر هستند که ظاهرا به نظر می‌رسد آرامش دارند و بی‌خیال هستند اما باید توجه داشت بی‌مسؤولیتی و بی‌توجهی با آرامش‌داشتن متفاوت است. افراد بی‌خیال، بی‌مسؤولیت هستند و بی‌خیالی و بی‌مسؤولیتی آنها باعث می‌شود در زمینه‌های مختلف زندگی با مشکل روبه‌رو شوند و مشکل شغلی، خانوادگی و تحصیلی پیدا می‌کنند.

این افراد حساسیتی نسبت به امور زندگی ندارند، دیر می‌رسند و اکثرا تاخیر دارند، به‌سادگی کارها را به‌تعویق می‌اندازند، در مقابل تعهدات خود بی‌تفاوت هستند و نسبت به مسؤولیت‌های فردی خود نیز درامور شخصی سهل‌انگارند.

بیشتر مشکلات زمانی بروز می‌کند که این افراد ازدواج می‌کنند یا در دوران آشنایی برای ازدواج یا در محیط‌های شغلی قرار می‌گیرند.
از آنجا که این افراد امور مختلف را به تعویق می‌اندازند، در نتیجه بی‌خیالی آنها باعث ایجاد دلخوری و تنش در زندگی شغلی و زندگی خانوادگی‌شان می‌شود. آنها ظاهرا افراد آرامی به‌نظر می‌رسند و کارهای خود را با صبر انجام می‌دهند و معمولا عجله در رفتار آنها به چشم نمی‌خورد، اما در حقیقت افراد بی‌تفاوت و بی‌مسؤولیتی هستند و اتفاقات مختلف زندگی نمی‌تواند تغییری در روند رفتاری آنها ایجاد کند.

برای درمان لازم است این افراد مورد ارزیابی بالینی قرار بگیرند و درمان‌های نگرشی روی آنها صورت گیرد تا بتوانند مسؤولیت‌پذیر رفتار کنند.

بیخیالی شاید در مواردی خوب باشد ولی زمانی که از حد نرماله خود عبور کند باعث اختلال میشود که میتواند فرد در زندگی مورد ازار و اذیت قرار بدهد. به طور کل میتوان با رعایت یکسری مثال آن را به خوبی مدیریت کرد و از حوادث زندگی به سلامت عبور کرد.

علل و علائم بی انگیزگی تحصیل

بیشتر انسان‌ها دوست دارند در زندگی با انگیزه باشند و از اتفاقاتی که دور و بر آنها رخ می‌دهد، لذت ببرند. خصوصا خانواده‌ها مایلند نوجوان آنها انگیزه و هدف داشته…
ادامه مطلب

لزوم مدیریت كاهش انگیزه‌ها بر اثر كرونا

مدیریت كاهش انگیزه‌ها یكی از عواملی است كه باعث می‌شود انسان‌ها در زندگی خود فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند. در واقع انگیزه به معنای سبب و علت كارهایی تلقی می‌شود…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته