علت بی نظمی در مدرسه

ساعات مطب : 8 الی 17

علت بی نظمی در مدرسه

یكی از مسائلی كه به موفقیت دانش‌آموزان و آرامش والدین آنهاكمك می‌كند، نظم است. نظم‌پذیری باعث می‌شود فعالیت‌های دانش‌آموز با موفقیت انجام شود و رضایت فردی و خانوادگی و اجتماعی ایجاد شود و بیشتر خانواده‌ها مایلند فرزند آنها در مدرسه مشكل انضباطی نداشته باشد و در عین حال می‌خواهند فرزند آنها درسخوان هم باشد. یكی از مسائلی كه به موفقیت دانش‌آموزان و آرامش والدین آنهاكمك می‌كند، نظم است. و بی نظمی در مدرسه باعث برهم خوردن تمرکز دانش آموز میشود.

این مشکل میتواند در آینده برای دانش آموز مشکلات جدی تحصیلی ایجاد کند خانم دکتر مهرنوش دارینی یک مشاور خوب برای حل این موضوع میتواند به دانش آموز کمک کند.

نظم‌پذیری باعث می‌شود فعالیت‌های دانش‌آموز با موفقیت انجام شود و رضایت فردی و خانوادگی و اجتماعی ایجاد شود و بیشتر خانواده‌ها مایلند فرزند آنها در مدرسه مشكل انضباطی نداشته باشد و در عین حال می‌خواهند فرزند آنها درسخوان هم باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، اما برخی مواقع این مسائل با هم اتفاق نمی‌افتد و دانش‌آموز به مشكل برخورد می‌كند. بی‌نظمی در مدرسه به معنای انجام دادنهر عمل یا رفتاری به وسیله دانش‌آموزان است كه سازماندهی مدرسه و فعالیت‌های كلاس را مختل یا تهدید به اخلال می‌كند و باعث ایجاد عواقب فردی و جمعی می‌شود.

نظم به معنای محدود كردن آزادی دانش‌آموز نیست، بلكه به منظور آن است كه رفتار و فعالیت فرد را معقولانه طبق معیارهای منطقی و مشخصی شكل دهند.دانش‌آموز منظم در مراحل مختلف زندگی خود معقولانه رفتار و با تدبیر رفتارهای خود رامدیریت می‌كند.

بی نظمی در مدرسه این افراد قادرند تا عواطف و احساسات خود را كنترل كنند و ارزش‌های صحیح اخلاقی را بپذیرند، در زندگی جمعی احساس مسؤولیت می‌كنند و به حقوق و وظایف خود آشنا هستند و برنامه زندگی شخصی خود را از لحاظ مسائل مختلفی چون عادات غذایی، استراحت، تفریح، ساعت مطالعه، ساعت خواب و ساعت نوشتن تكالیف به‌درستی تنظیم می‌كنند.

برخی علل بی نظمی در مدرسه عبارت است از: ناراحتی‌های جسمانی و روان‌شناختی، اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و تندخویی، نداشتن علاقه و انگیزه، سر‌درگمی و بی‌اعتنایی به انتظارات معلم و قوانین و مقررات، نبود برنامه‌ریزی، اختلال خواب و كم‌خوابی و خستگی مفرط، الگوی تغذیه‌ای نامناسب، ناامیدی‌، استقلال‌طلبی و مقابله با معلم و اولیای آموزشی، كج‌رفتاری معلم یا اولیای مدرسه و صبور نبودن آنها،

كج‌رفتاری والدین و سرزنش و فشار بیش از حد، نداشتن تجربه معلمان و كادر آموزشی و اجرایی مدرسه، تقلید از گروه همسال، استفاده نامناسب از تشویق و تنبیه.باید توجه داشته باشیم كه گرایش نداشتن به نظم‌پذیری زمینه قانون‌گریزی، خودكم‌بینی و تخلفات را در دانش‌آموز فراهم می‌آورد. بنابراین لازم است تا ابتدا علل نظم نداشتن شناسایی شود و سپس مداخلات درمانیبا توجه به سن و جنسیت دانش‌آموز صورت گیرد و از رفتاردرمانی و مداخلات درمانیبه صورت خانوادگی استفاده شود تا نظم در فرد ایجاد شود.پ

سوگواری و آرام سازی پس از واقعه سانچی

از دست دادن و فقدان،بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی است و همه انسان‌ها به نوعی در زندگی شرایط قرارگرفتن در معرض مرگ و سوگواری را با کیفیت‌های مختلف تجربه می‌کنند و…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته