چه افرادی در روابط زناشویی خیانت می کنند؟

چه افرادی در روابط زناشویی خیانت می کنند؟

ساعات مطب : 8 الی 17

چه افرادی در روابط زناشویی خیانت می کنند؟

فردی که از سلامت روان برخوردار است با محیط خود سازگار است و توانایی قضاوت صحیح، روحیه انتقاد پذیر و عملکرد مناسب در برخورد با مشکلات دارد.برخی مسائل سلامت و بهداشت روان را به شدت به خطر می اندازند و یکی از این مسائل خیانت در روابط زناشویی است. خیانت به موضوعی اطلاق می شود که یک عضو از یک رابطه ، اقدام به برقراری رابطه ای خارج از چارچوب کند.

یعنی زن یا مردی که در یک رابطه دو نفره و متعهدانه قرار دارند، اقدام به برقراری رابطه ای عاطفی یا جنسی خارج از رابطه رسمی خود کنند. وقتی زن و مرد در یک رابطه دوطرفه با هم قرار می گیرند و تمایل خود را مبنی بر تعهدی طولانی مدت ابراز می کنند، موظف هستند به تعهد خود پایبند باشند و هرگونه تخطی از این تعهد موجب رخ دادن فعل خیانت در روابط زناشویی می شود.

خیانت هم می تواند از طرف خانم صورت گیرد و هم از طریق آقا و یا توسط هردونفر؛ در هر صورت باعث ایجاد ناامنی در خانواده میشود و آرامش خانواده و سلامت روان اعضای خانواده را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

شیوع خیانت در برخی از اختلالات بیشتر است:

– اختلال شخصیت هیستریک: هیجان غیرقابل کنترل و بیمارگونه دارند، احساسات و عواطف آنان، متغیر و سطحی است و برای ناکامی وتاخیردرارضاء تحمل ندارد از نظر ظاهری و و رفتار به طرزی نامناسب اغواگری جنسی دارند.
-اختلال شخصیت خود شیفته: وضعیت ناپایدار روحی؛ خود بزرگ بینی و نگرانی مفرط از ظاهر؛ در پی اظهارات محبت آمیزو تعریف دیگران و همچنین معتاد به توجه دیگران هستند.
-اختلال شخصیت ناپایدار: شخصیت بی ثبات و پر تنش (بی ثباتی عاطفی ،تغییرات بارز ازخلق و اختلال هویت بارز و مستمر؛ احساس هراس از تنها ماندن .
-اختلال شخصیت ضد اجتماعی: عدم احترام به حقوق دیگران و پایمالی حقوق آنها ، پایین بودن سطح برانگیختگی نسبت به افراد دیگر.
علاوه بر موارد فوق خیانت را می توان در افراد دیگر هم دید و خیانت می تواند در انواع مختلف صورت گیرد که عبارتند از:خیانت عاطفی؛ خیانت جنسی؛ خیانت عاطفی/جنسی؛ خیانت توافقی (زن و مرد با اطلاع یکدیگر برای خیانت توافق می کنند)؛ خیانت مجازی (خیانت هایی که فرد در فضای مجازی به صورت عاطفی و یا روابط جنسی مجازی صورت می گیرد).
این نوع رفتار می تواند از سردی عاطفی شروع شود و نهایتا به خیانت جنسی بیانجامد و برای درمان لازم است تا ابتدا جنسیت فرد و نوع خیانت و مدت زمان خیانت مورد بررسی قرار گیرد و لازم است تا فرد خیانت کننده مورد ارزیابی بالینی قرار گرفته و در صورت وجود اختلال روانشناختی ابتدا، دارودرمانی و برای در ادامه لازم است تا از مداخلات روانشناختی در سطح فردی/ زوجی و خانوادگی بهره گرفته شود.

کنترل رفتار آسیب زای نوجوان

خانواده‌ها در مورد فرزند خود مراقبت‌های خاصی را به‌کار می‌برند و نگرانی‌های آنها با افزایش سن فرزندشان افزایش می‌یابد. اما با همه مراقبت‌هایی که دارند بارها با نوجوانانی برخورد می‌کنیم…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته