داستان آدم‌های حالی به حالی !

ساعات مطب : 8 الی 17

داستان آدم‌های حالی به حالی !

رفتار حالی به حالی است كه در برابر یك عمل یا كنش بیرونی از انسان سر می‌زند. رفتارهایی كه انسان از خودش بروز می‌دهد تحت‌تاثیر افكار و نگرش‌ها و باورهای او قرار دارد كه این نگرش‌ها در طول زندگی افراد شكل می‌گیرند. برخی افراد در روابط بین فردی خود، رفتارهای متناقضی از خودشان نشان می‌دهند و تكلیفشان در روابطشان معلوم نیست و می‌توان گفت در زندگی خود مدام در حال قهر و آشتی به‌سر می‌برند.

این افراد گاهی رابطه خوبی با نزدیكان و اطرافیان خود دارند و شاد و سرحال و پرانرژی و گرم برخورد می‌كنند و بعد از مدتی با كوچك‌ترین مساله و مشكلی دشمن طرف مقابل می‌شوند و چشم دیدن او را ندارند و تا جایی پیشرفت می‌كنند كه ممكن است رابطه خود را قطع كنند.

بارزترین مساله در این افراد این است كه به‌صورت مقطعی با اطرافیان خود ارتباط دارند و در روابط بین فردی خود بسیار خودمحور و تاییدطلب هستند و چنانچه مورد پذیرش و تمجید دیگران قرار نگیرند احساس خشم و اضطراب می‌كنند و به دلیل اضطرابی كه تجربه می‌كنند رفتارهای اشتباه از خودشان بروز می‌دهند و به‌سادگی با دیگران بحث می‌كنند. انتظارات و توقعاتشان از دیگران زیاد است. در عین حال خود آنها نیز زمانی كه با فردی صمیمی هستند بسیار به آن فرد خدمات می‌دهند، اما این مهرورزی آنها پایدار نیست و با بروز كوچك‌ترین مشكل همه‌چیز تغییر می‌كند.

دلایل متفاوتی می‌تواند این رفتار را ایجاد كند: گاهی ممكن است فرد دچار اختلال شخصیت دوقطبی بوده ورفتارهای ناپایدار داشته باشد یا حساسیت بیمارگون داشته و بسیار زودرنج و تكانشی باشد یا ممكن است دچار افسردگی بوده یا شخصیت سلطه‌جو یا اختلال شخصیت مرزی داشته باشد.
چنانچه فردی دچار این نوع رفتارها باشد، نمی‌تواند دوستان و نزدیكان خود را به‌صورت پایدار برای خودش نگه دارد و به‌محض این‌كه كسی مخالف نظر او باشد، به‌راحتی آن فرد را كنار می‌گذارد.

چنانچه فردی دچار رفتارهای نامتعادل و صفر و یك است، لازم است ریشه افكار و نگرش‌های فرد مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از درمان‌های شناختی و رفتاری به فرد كمك كرد تا رفتارهایش متعادل شود و اگر دچار اختلال شخصیت دوقطبی یا مرزی است علاوه بر درمان‌های روانشناختی به دارودرمان نیز نیاز است.

فرزندتان اختلال کمبود توجه دارد !

معمولا خانواده‌ها آرزو دارند فرزندشان در تمام زمینه‌ها بی‌عیب و نقص باشد و تحمل مشکل را ندارند. زمانی‌که متوجه می‌شوند در روند یادگیری یا رشد فرزندشان مشکلی وجود دارد،کمبود توجه…
ادامه مطلب

اضطراب آینده را نداشته باش!

یكی از حالاتی كه بسیاری از افراد در زندگی خود تجربه می‌كنند، دل‌نگرانی و اضطراب است. اضطراب حالتی است كه علاوه‌بر برانگیختگی فیزیولوژیكی در فرد، حالت درماندگی و عدم تعادل…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته