چه افرادی در روابط زناشویی خیانت می کنند؟

چه افرادی در روابط زناشویی خیانت می کنند؟

ساعات مطب : 8 الی 17

چه افرادی در روابط زناشویی خیانت می کنند؟

فردی که از سلامت روان برخوردار است با محیط خود سازگار است و توانایی قضاوت صحیح، روحیه انتقاد پذیر و عملکرد مناسب در برخورد با مشکلات دارد.برخی مسائل سلامت و بهداشت روان را به شدت به خطر می اندازند و یکی از این مسائل خیانت در روابط زناشویی است. خیانت به موضوعی اطلاق می شود که یک عضو از یک رابطه ، اقدام به برقراری رابطه ای خارج از چارچوب کند.

یعنی زن یا مردی که در یک رابطه دو نفره و متعهدانه قرار دارند، اقدام به برقراری رابطه ای عاطفی یا جنسی خارج از رابطه رسمی خود کنند. وقتی زن و مرد در یک رابطه دوطرفه با هم قرار می گیرند و تمایل خود را مبنی بر تعهدی طولانی مدت ابراز می کنند، موظف هستند به تعهد خود پایبند باشند و هرگونه تخطی از این تعهد موجب رخ دادن فعل خیانت در روابط زناشویی می شود.

خیانت هم می تواند از طرف خانم صورت گیرد و هم از طریق آقا و یا توسط هردونفر؛ در هر صورت باعث ایجاد ناامنی در خانواده میشود و آرامش خانواده و سلامت روان اعضای خانواده را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

شیوع خیانت در برخی از اختلالات بیشتر است:

– اختلال شخصیت هیستریک: هیجان غیرقابل کنترل و بیمارگونه دارند، احساسات و عواطف آنان، متغیر و سطحی است و برای ناکامی وتاخیردرارضاء تحمل ندارد از نظر ظاهری و و رفتار به طرزی نامناسب اغواگری جنسی دارند.
-اختلال شخصیت خود شیفته: وضعیت ناپایدار روحی؛ خود بزرگ بینی و نگرانی مفرط از ظاهر؛ در پی اظهارات محبت آمیزو تعریف دیگران و همچنین معتاد به توجه دیگران هستند.
-اختلال شخصیت ناپایدار: شخصیت بی ثبات و پر تنش (بی ثباتی عاطفی ،تغییرات بارز ازخلق و اختلال هویت بارز و مستمر؛ احساس هراس از تنها ماندن .
-اختلال شخصیت ضد اجتماعی: عدم احترام به حقوق دیگران و پایمالی حقوق آنها ، پایین بودن سطح برانگیختگی نسبت به افراد دیگر.
علاوه بر موارد فوق خیانت را می توان در افراد دیگر هم دید و خیانت می تواند در انواع مختلف صورت گیرد که عبارتند از:خیانت عاطفی؛ خیانت جنسی؛ خیانت عاطفی/جنسی؛ خیانت توافقی (زن و مرد با اطلاع یکدیگر برای خیانت توافق می کنند)؛ خیانت مجازی (خیانت هایی که فرد در فضای مجازی به صورت عاطفی و یا روابط جنسی مجازی صورت می گیرد).
این نوع رفتار می تواند از سردی عاطفی شروع شود و نهایتا به خیانت جنسی بیانجامد و برای درمان لازم است تا ابتدا جنسیت فرد و نوع خیانت و مدت زمان خیانت مورد بررسی قرار گیرد و لازم است تا فرد خیانت کننده مورد ارزیابی بالینی قرار گرفته و در صورت وجود اختلال روانشناختی ابتدا، دارودرمانی و برای در ادامه لازم است تا از مداخلات روانشناختی در سطح فردی/ زوجی و خانوادگی بهره گرفته شود.

ترس کودک باید درمان شود

یکی از واکنش‌هایی که والدین را نگران می‌کند، ترسو بودن کودک است. خانواده‌ها تمایل دارند از کودک خود مراقبت کنند تا اتفاقی برای او نیفتد و در عین حال تمایل…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته