چرا این قدر دماغ سربالا!

چرا این قدر دماغ سربالا!

ساعات مطب : 8 الی 17

چرا این قدر دماغ سربالا!

برخی از افراد هستند که تصور می کنند خودشان بهترین فرد روی زمین به اصطلاح به این افراد دماغ سربالا گفته میشود  هستند و در روابط بین فردی خود به شیوه ای رفتار می کنند که این حس را در بقیه ایجاد می کنند که افراد بسیار مغروری هستند و به دلیل نوع برخورد و رفتاری که دارند از محبوبیت برخوردار نیستند و نمی توانند روابط اجتماعی پایدار داشته باشند.این افراد علاوه بر اینکه خودشان را بهترین می دانند در عین حال دایم در حال ایراد گرفتن از دیگران هستند.

باید در نظر داشته باشیم که اینکه افراد خودشان رادوست داشته باشند شایسته است و قابل تقدیر اما افراط کردن در هر ویژگی باعث ایجاد مشکل می شود.

افراد ایرادگیر و خودبرتربین مایلند که فقط درمورد مسائلی صحبت کنند که دلشان می خواهد و درگیری‌های ذهنی آنها در هنگام مکالمه با دیگران در اولویت قرار دارد. آنهاعقاید خودشان را صحیح می دانند و معتقدند دیگران نمی فهمند و نظرات دیگران هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

این افراد برآورده شدن خواسته های شخصی اشان برایشان اولویت دارد و دایم در حال ایرادگرفتن از دیگران هستند و چنانچه به آنها بی توجهی شود، احساس خشم و ناراحتی می کنند و به جای احساس رقابت و پیشرفت، احساس حسادت و جنگ طلبی دارند.
اینکه ما بتوانیم نظر خود را در مورد دیگران ابراز کنیم، مهم است اما در مورد این افراد ابراز عقیده کردن با تحقیر و سرزنش همراه است و به خودشان اجازه می دهند که در تمام موارد ابراز عقیده کنند و نظرات مخالف خود را به شیوه غیرصحیح بیان کنند.

این افراد به شدت به تایید شدن توسط دیگران نیاز دارند و چنانچه این نیاز آنها برآورده نشود، بقیه افراد را حسود قلمداد می کنند و تصور می کنندکه همه افراد نسبت به موقعیت و زیبایی و دانش آنها حسادت دارند و دایم به زبان می آورند که: “هیچ کس چشم دیدن من و توانایی هایم را ندارد”.

این افراد در روابط بین فردی خود نیز دچار مشکل می شوند و چون مدام از دیگران ایراد می گیرند بنابراین روابط اجتماعی آنها متزلزل می شود و کسی حاضر نمی شود با آنها صمیمی شود.

این افراد در روابط شغلی نیز با مسئله روبرو می شوند و انتظار دارند که همکاران از آنها تبعیت کنند و چون همواره حق به جانب هستند، بنابراین احتمال اینکه دیگران با آنها برخورد کنند زیاد است.
برای درمان لازم است تا فرد مهارتهای زندگی را بیاموزد و از رواندرمانی و درمانهای شناختی بهره بگیرد.

keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته