وقتی می خواهی همیشه مجرد بمانی

وقتی می خواهی همیشه مجرد بمانی

ساعات مطب : 8 الی 17

وقتی می خواهی همیشه مجرد بمانی

زمانیکه ترس حالت غیرمنطقی به خودش بگیرد و مانع انجام فعالیتهای عادی فرد مانند مجرد ماندن شود، ترس مرضی و بیمارگون تلقی می شود و ترس از ازدواج نیز می تواند حالت غیرمنطقی پیدا کند.
این نوع ترس باعث می شود تا فرد تصمیم خود را مبنی بر ازدواج مدام به تعویق بیاندازد و به سنین بالا برسد و کماکان مجرد بماند ودر برخی افراد نیز که به صورت واضح اعلام می کنند که هرگز ازدواج نخواهند کرد و یا چنانچه ازدواج کنند، صاحب فرزند نخواهند شد.
برخی از عوامل در بوجود آمدن ترس از ازدواج عبارتند از:
 ترس از تعهد
 ترس از صمیمیت
 احساس ناامنی
افسردگی
 افکار منفی در مورد ازدواج (مانند شنیدن اعتراض های دوستان متاهل، خیانت، آمار طلاق)
 علل شخصیتی (شخصیت های درونگرا و اجتنابی)
 ترس از عدم کنترل موقعیت زندگی
 ترس از جا ماندن از اهداف
 ترس از دست دادن استقلال و حریم شخصی
 ترس از شکست عاطفی
 ترس از تصمیم گیری
 کمال گرایی بیمارگون
 حق شکست و خطا برای خود قایل نشدن
 ترس از مسائل اقتصادی و معیشتی

افراد مجرد تصور می‌کنند که با ازدواج و قبول تعهد، امنیت و آسایشی که زندگی مجردی به آن‌ها می‌داده را از دست خواهند داد. در زمان مجردی فرد امکان این را دارد که تا حد زیادی تحت اختیار خودش زندگی کند، با دوستان خود به راحتی رفت و آمد کند، او تصمیم می گیرد که در رفت و آمدهای خانوادگی شرکت کند و یا نکند، از زمان و پول خود به شیوه ای که دلش می خواهد استفاده می کند، نگران امور فرزند و یا همسر نیست و همین عوامل نیز می تواند مانعی برای تصمیم جدی برای تشکیل زندگی مشترک شوند.

افرادی که دچار این اختلال می شوند ممکن است در یک رابطه عاطفی قوی نیز قرار بگیرند اما نهایتا رابطه آنها زمانیکه قرار است شکل قانونی و ازدواج به خودش بگیرد، فرد نمی تواند تعهد ازدواج را بپذیرد و حتی درمواردی دیده شده است که عروس یا داماد حتی پس از انجام دادن تمام امور و کارها، نهایتا در مراسم عقد رسمی شرکت نکرده اند.

برای مشخص شدن اختلال لازم است تا ابتدا فرد مورد ارزیابی بالینی قرار بگیرد و چنانچه دچار افسردگی است مداخلات درمانی افسردگی روی او صورت گیرد و در سایر موارد و علل نیز لازم است تا خواسته های فرد مورد بررسی قرار گیرد و اهداف او در زندگی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین لازم است تا در صورت وجود ترس های مرضی مانند مجرد ماندن از مداخلات شناختی و نگرشی استفاده شود.

اختلالات ارتباطی در گفتار و زبان

کودکان برای والدین خود عزیز هستند و وقتی یک نوزاد به نگاه کردن و صداهای والدین خود پاسخ می‌دهد، خانواده‌ها بسیار خوشحال می‌شوند. در جریان رشد کودکان، خانواده‌ها منتظرند کودک…
ادامه مطلب

لزوم مدیریت كاهش انگیزه‌ها بر اثر كرونا

مدیریت كاهش انگیزه‌ها یكی از عواملی است كه باعث می‌شود انسان‌ها در زندگی خود فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند. در واقع انگیزه به معنای سبب و علت كارهایی تلقی می‌شود…
ادامه مطلب
keyboard_arrow_up
× پشتیبانی 24 ساعته